Music & Media konverents Soomes, Tamperes

21. – 23. Oktoober toimus Soomes, Tamperes Muusika ja Meedia aastakonverents. Selle 2 päeva jooksul toimus erinevaid seminare ja paneeldiskussioone, kust võttis osa 600 kohalikku ja 100 välismaiset professionaali. Lisaks toimusid showcase’d üle 100 erineva artistiga, kus võtsid osa ka Iiris, Orelipoiss ja Bedwetters.

Ka BändCämp oli esindatatud sellel üritusel, võttes osa diskussioonidest, toetades omi artiste ning sõlmides sidemeid. Nende päevade jooksul õnnestus BändCämpi tiimil tutvuda ligi 50 inimesega 15 erinevatest riigist, kelle hulka kuulusid plaadifirmade esinedajad, festivalide korraldajad, ajakirjanikud, klubide esindajad, talendiotsijad, promootorid jpt.

Jagame neid kontakte BändCämpi sündmustel silma jäänud bändide ja muusikutega ning püüame kaasa aidata kontakteerumisel.

Märkimisväärne on ka asjaolu, et meie justiitsminister Rein Lang sai olulise auhinna. Lang on korraldanud muusikafestivale ja asutas Eesti esimese sõltumatu raadiojaama Kuku, märgib Helsingin Sanomat. «Musiikki & Media» peaauhind Tampere Music Award anti välja esimest korda.

Mõned mõtted paneeldiskussioonidest, millest võib muusikule kasu olla:

  • Suhelda rohkem oma publikuga – mida nad tahavad? Kes nad on?
  • Korraldada mänge ja küsitlusi
  • Uurida, kes oleks nõus fännkonnast bändi panustama. Nii saab luua endale tiimi taha, kes on abiks erinevatel teemadel.
  • Kasutada Google Analytics ja Insighti (Facebookis) – Kes on fännid? Kui tihti nad külastavad? Mida nad peamiselt otsivad?
  • Sponsorid – leida seos mõne sponsoriga, et kellel oleks ühised väärtused. Otsida koostööpunkte. Üheks variandiks võib olla ka näiteks mõne festivali sponsoriga suhtlemine, kus artist esineb.
  • Tuleb mõista erinevaid kasutajarühmi. Näiteks: osad on nõus ostma plaati, kuid teised on nõus pigem alla laadima. Teisel juhul tuleks paluda vähemalt vastutasuks e-maili aadressi.
  • Bändi juures on äärmiselt oluline STOORI. Stoori peaks lühidalt ütlema:
    Mis see on, miks see on ja miks see mulle peaks meeldima. Igal bändil peaks olema lühike ja lööv stoori, mis kutsub inimesi kuulama.
  • Tavaliselt hakatakse uut artisti kuulama sõprade soovitusel. Tuleks kasutada blogijaid ning muid inimesi, kes soovitaksid Sinu muusikat oma sõpradele.
  • Listide ehitamine. “No list, No band!”